Deel 2: KK-Mount Kinabalu - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anouk Smit - WaarBenJij.nu Deel 2: KK-Mount Kinabalu - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Anouk Smit - WaarBenJij.nu

Deel 2: KK-Mount Kinabalu

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anouk

31 Augustus 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo luitjes,

Allereerst bedankt voor jullie lieve berichtjes! Altijd welkom.

Gisteravond ben ik nog naar de vismarkt geweest. De gegrilde vis zag er heerlijk uit maar wat een lucht hing er verder zeg! Naast de vismarkt was er nog een groente- en fruitmarkt. Kheb een paar mango’s gehaald, echt superlekker!
Vandaag (31 augustus) is het Bevrijdingsdag hier. Dus gister zag je allemaal mensen op straat en jongelui op fietsen en brommers, allemaal volgehangen met vlaggen. Mooi gezicht was dat. Verder merk ik er weinig van want alle winkels zijn wel gewoon open. Niemand heeft vrij….das nou weer jammer, voor de bevolking dan….
Als ik terug kom van de berg ga ik weer terug naar Kuni. Dus ik heb mijn tas herpakt en zo min mogelijk meegenomen. Hij is echt relaxed. Een onderdanige Japanner. Als je tegen hem praat dan kijkt hij naar beneden. Hij kijkt je nooit aan. Maar ja, misschien hoort dat bij zijn opvoeding. Ewa, het Zweedse meisje, is ook nog in KK en zij blijft nog een paar dagen dus ik zie haar ook weer als ik terug ben. Dan gaan we samen nog wat leuks doen want dan is Kuni aan het werk.
Vanmorgen vroeg opgestaan en door Kuni afgezet bij het busstation. Ik moest het busje naar Ranau hebben. Het werkt zo dat als de bus vol is, dan vertrek ie. Toen ik aankwam was ie bijna vol, 12 mensen. Er kwam er nog 1 bij en toen vertrokken we, 2 uur rijden naar Mount Kinabalu. Was wel een relaxed ritje, lekker naar buiten zitten staren. Onderweg zat ik me te bedenken dat ik mijn koplamp vergeten ben doordat ik mijn tas herpakt heb (sorry Bas :-)). Nu had ik natuurlijk niet alles meer bij me. Shit shit shit! Hopelijk verkopen ze die dingen ook bij de berg. Bij aankomst kon ik nog niet in het hostel terecht. Dus ik heb mijn spullen gedumpt bij de receptie van het park en ben de jungle gaan verkennen. Er waren ook Botanische tuinen en uiteraard moest je daar entree voor betalen. En aangezien mijn doel van deze reis is dat ik zoveel mogelijk wil doen met zo weinig mogelijk geld, snap je natuurlijk wel dat ik nog even een keer nadacht. (Oma zou trots op me zijn). Dus ik stond voor die ingang en bekeek de omgeving eens een beetje, en dacht, daar kan ik ook wel anders komen, aan de andere kant van dat hek. Dus ik een beetje de boel verkennen en opeens stond ik in de Botanische tuinen haha. Ik moest nog een poortje door waar een vrouwtje inzat en waar ik waarschijnlijk mijn ticket moest laten zien. Maar ze lag met haar hoofd op de toonbank te slapen. Haar zoontje van+/- 3 stond in dat hok en keek me met een verlegen blik aan. Hij moest zich daar de hele dag maar vermaken terwijl zijn moeder slapend de kaartjes knipt. Ach ja, ze heeft tenminste een baan. De Botanische tuinen waren niet veel bijzonders, wat ik had al verwacht. Onbegrijpelijk hoe ze je een uur kunnen laten luisteren naar zo’n gids terwijl ik er in 10 minuten doorheen was.

Daarna ben ik een track gaan lopen, lekker de bergen in. Het was mooi weer, stralende hemel en hier is de temperatuur erg aangenaam. Niet zo heet als aan de kust. Met lunchtijd was ik weer terug want er is hier niks te eten in de buurt behalve in het restaurant in het park. Schreeuwend duur joh! Omgerekend 12,50 euro maar dat is hier erg duur, aangezien je daar normaal gesproken zeker 5 keer van kan dineren. Maar goed, ik had het ff nodig en het was een lopend buffet. Kuni had me al gezegd dat je hier alleen maar in het restaurant kon eten en dat ik beter zelf wat eten mee kon nemen. Dus gister heb ik instant noodles gekocht. En Hollander die ik ben, tijdens de lunch heb ik gebakken bananen en gebakken zoete aardappel in servetjes gewikkeld en in mijn tas gedaan voor als ik later op de dag trek zou krijgen en eventueel mijn diner. Na de lunch mocht ik mijn kamer in, zwaar relaxed allemaal. 4 Bedjes op een kamer, alles is erg schoon. Zit een vrouwtje uit Nieuw Zeeland bij mij op de kamer, wat een heerlijk accent is dat toch! Ik ben daarna weer de berg/jungle ingegaan. Zo gaaf! Halverwege werd het ontzettend bewolkt en al snel liep ik in de wolken, letterlijk (maar uiteraard ook figuurlijk). Al die bomen en begroeiing en dan die wolken er tussen, het zag er mysterieus uit. Ik hoorde alleen maar vogels, de wind, het geknisper van de bladeren onder mijn voeten en het stromen van water uit de rivier beneden. Toen ik bijna weer terug was bij het hostel begon het te regenen en nu staat boven echt de kraan open, echt super! Je hoort het aan alle kanten kletteren, zo hard regent het! Maar ja, wat nu valt, valt morgen niet. Vanavond verblijf ik dus beneden aan de berg en mijn diner zal bestaan uit noodles (homemade) en gebakken banaan met een zoete aardappel. Lekker belangrijk he, maar goed, vind ik leuk om te vertellen. Morgenochtend om 7u vertrek ik de berg op met een gids en naar verwachting zal het ongeveer 5 uur lopen zijn voordat ik bij mijn volgende overnachtings-locatie ben. Dat is ergens rond de 3000 meter. Nu ga ik even chillen want ik heb toch wel weer 5 uur gelopen vandaag, berg op, berg af. Goeie warming up voor morgen....

Wordt vervolgd! X Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Leef je leven, want het duurt maar even...

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 63121

Voorgaande reizen:

05 April 2016 - 12 April 2016

Roemenie

02 Oktober 2014 - 19 Oktober 2014

Uganda

24 Augustus 2014 - 30 Augustus 2014

Denemarken

13 Juli 2013 - 03 Augustus 2013

Noorwegen

25 Mei 2012 - 30 Mei 2012

Zweden

17 Oktober 2010 - 24 Oktober 2010

Andalusie

08 September 2010 - 16 September 2010

Ibiza!!!!!!!

29 Augustus 2009 - 04 Oktober 2009

Malaysia-Indonesia

Landen bezocht: