Dag 20 Kristiansand - Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Anouk Smit - WaarBenJij.nu Dag 20 Kristiansand - Oslo - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Anouk Smit - WaarBenJij.nu

Dag 20 Kristiansand - Oslo

Blijf op de hoogte en volg Anouk

01 Augustus 2013 | Noorwegen, Oslo

Weer een maand voorbij in mijn leven, maar wel een hele mooie maand. Ik hou van juli! Ik word wakker rond half 7, kheb dus uitgeslapen! Wat heerlijk! Maar ik had het nodig. Twee dagen als een robot bewegen gaan je niet in de koude kleren zitten. Ik voel me herboren en blij. Weer een nieuwe dag in een nieuwe frisse maand yippie....ik kan opstaan, ik kan mijn nek draaien, ik kan mijn hoofd lichtjes naar beneden buigen, yes, er zit dus weer wat beweging in. Toch blijf ik vandaag nog even de robot uithangen want wat ik gister en eergister voelde wil ik echt niet meer. De grond ligt bezaaid met mijn kleding en troep en ik wip 1 voor 1 mijn kledingstukken met mijn tenen omhoog. Mijn voeten doen nu het lage werk ipv mijn handen en ik word er best voetig in als zeg ik het zelf! Tot 10u is het ontbijt dus ik ga nu meteen, zodat ik straks om ff voor 10 nog een keer kan. Het valt tegen, er is niet eens fruit en ik sta ook nog in een rij voor heet water uit de koffiemachine. Waarom geen verse koffie? Aan de tafel naast mij zit moeder, dochter en kleindochter van een jaar of 2. Moeder en dochter hebben beiden behoorlijk overgewicht. Voor het kleine meisje staat een kom met honingcornflakes, zo vol dat ik die kom niet eens leeg zou kunnen eten. Wat bezielt die mensen? Hoezo verspilling van eten! Waar is dat toch goed voor, die hebzucht van mensen...het meisje neemt nog niet eens 2 happen, de rest verdwijnd in de vuilnisbak...ongelofelijk. Het bruine brood is ovenvers en zelfs nog warm. Alle kontjes die er nog liggen neem ik mee, daar kan ik de rest van de dag op knagen, heerlijk! Ik maak een rondje door de stad en doe alweer een tukkie in het zonnetje, op een bankje aan het stadsstrand. Lekker om daar steeds maar aan te kunnen toegeven. En het is nog maar half 11. Als ik een biologisch eettentje vind, met heerlijke gebaksoorten, ik weet niet hoeveel soorten vers brood, allerlei theesoorten en ik weet niet wat nog meer, voer ik de opdracht van Eline uit. Ik bestel een kop kruidenthee met een grote klodder honing. Voor de finishing touch neem ik er ook nog een cheesecake bij. Wat een orgasme op mijn tong! Zó lekker! Als ik langs de kerk loop zit daar een bedelaar die me aanspreekt. Een papieren bekertje voor zich. Ik heb ze in elke stad wel zien zitten. Maar gezien zijn buikomvang komt hij denk ik niks te kort, in ieder geval niet qua voeding. Niet erg geloofwaardig natuurlijk met zo'n omvang.

Als ik in de trein zit naar Oslo begint het weer te regenen. Zie je, het is geen toeval. Wel grappig want als ik de trein in kom en wil gaan zitten, draait de conducteur alle stoelen om. Wat idioot zeg! En wat een gedoe. Het zijn namelijk nogal wat stoelen. Maar nu kijkt iedereen de richting uit die we opgaan. Tja, je moet er maar opkomen. Achteruit rijden is blijkbaar niet fijn? Ik snap de logica niet helemaal. Maar dat zal wel aan mij liggen. Ook deze treinreis is weer ontzettend mooi. Ik zie genoeg optrekjes voorbij komen waarvoor ik Nederland vaarwel zou willen zeggen. De middelste wagon is een restaurant. Het is precies dezelfde trein als op de Bergen Railway en dit keer zit ik er bijna 5 uur in. Maar het is zo voorbij. Als ik Oslo binnen kom denk ik aan het begin van mijn reis, hoeveel zin ik had om aan die eerste treinreis te beginnen. En nu is het allemaal voorbij. Ik word blij van alle herinneringen. Ik heb bijna alleen maar mooi weer gehad. En ik verlaat het land ook weer boven de 20 graden. Dat had ik nooit verwacht. Ik heb een kamer geboekt voor vandaag en morgen, geen gezeul meer met mijn tas. Maar gek genoeg is het voor mijn rug wel fijn als ik mijn tas op heb, dat geeft toch steun. Ik ga weer eten bij het Indiase restaurant en herhaal mijn ritueel met het nanbrood en de tzatziki. Heerlijk! Morgen nog 1 dag Oslo en dan zit het er weer op.

~Einde~

• 02 Augustus 2013 - 18:01

Sijtje:

Joepie lieverd,
    Weer een prachtige reis op je lijst!
    En ik ben ook zo blij datje weer terugkomt :-)

Laatje weten als je er bent? Wil met je babbelen.
    XxxX